Hem Forum Robotgräsklippare Övriga fabrikat Övriga Indream Cadero 1000

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)
  • Författare
    Deltagare
    Post count: 1

Tretti.se säljer en gräsklippare som heter Indream Cadero 1000 som på pappret ser mycket bra ut för ett väldigt bra pris. Men jag kan inte hitta några rapporter från folk som använt den. Är det någon här som har någon erfarenhet av en sådan? Valet står för mig mellan den och en Worx Landroid.

http://www.tretti.se/hem-och-tradgard/tradgardsmaskiner/grasklippare/indream-cadero-1000

Tommy
    Deltagare
    Post count: 7

Hej!
    Den fungerar utmärkt. Man blir imponerad på hur den löser problem själv.

Har en själv.

Fredric
    Deltagare
    Post count: 3

Går det att ställa in så den inte klipper vissa dagar och tider, t.ex. inte på natten?

Tommy
    Deltagare

Det är ingen timer på den. Men en fjärrkontroll, så man kan köra den själv eller ha den på automatisk. Den laddar själv och kör in om det regnar.
    Själv så tycker jag det är bra. Då har man koll på när den klipper. Man startar den inte om man har en massa saker på tomten som den kan köra över ”leksaker och dyligt”. Men det är nog en smaksak och vilken typ av tomt man har klipparen på.

Valter
    Deltagare

Jag har oxå en likadan och haft den i två månader, men jag funderar på om det är fel på min. Jag tycker den är ganska korkad med ett konstigt rörelsemönster och den har en tendens till att hålla till i hörnet närmast laddaren i min trädgård. Tom så mycket så att gräset dör just där medans det är oklippt i andra änden. Av någon konstig anledning så svänger den hela tiden tilbaka mot just det hörnet. Inget ni har upplevt? Sen så har nog mitt batteri lagt av nu för den klipper inte länge men jag ska kontakta tretti.se om mina problem.

Tommy
    Deltagare

Tycker min också klipper mera på den sidan av tomten som laddaren sitter på.
    Jag brukar köra över den till andra sidan tomten med fjärrkontrollen.
    Det är maskiner, så dom är rätt dumma.

Fredric
    Deltagare

Har köpt mig en Indream Cadero 1000 nu men får den inte att fungera. Jag har lagt ut slinga runt gräsmattan, laddat roboten fullt, placerat roboten som manualen, den börjar söka av begränsningslinjen men efter några meter så börjar den bara att pipa högt. Har gjort om proceduren några gånger men den stannar lite olika varje gång och piper. Kabeln är hel runt om enligt laddningsenheten. Har försökt att köra igång den med fjärrkontrollen och då när jag fjärrstyr kommer den max någon meter och börjar sedan pipa, sedan kan man inte göra någonting med fjärrkontrollen.

Några tips?

Tommy
    Deltagare

Kolla att nätsladden är ansluten till basenheten.
    Fungerar det inte. Prata med din leverantör.

Fredric
    Deltagare

Jodå nätsladden är ansluten och har en grön lampa och den andra lyser inte så det är precis som det ska vara enligt manualen. Fick efter ett tag igång roboten att börja en klippning men tyckte gräset inte blev kortare. Lyckades kontrollera klippare underifrån vid drift och såg att klipparbladen inte roterade, så där är nog problemet varför den bara åker någon meter och börjar larma.

Så ska skicka tillbaka den nu och se vad som händer.

Jon Lennersten
    Deltagare

Om nu någon läser denna tråd och känner igen sig i robotens beteende. Min klippte också mest i ett hörn och tog sig aldrig uppför en slänt så jag filmade roboten och skickade till tillverkaren. De lät hämta roboten för mjukvaruuppdatering och nu funkar det bättre.

Överlag är det väldigt mycket pyssel med att få den att funka vettigt, främst p.g.a. att roboten saknar felhantering. Det borde vara självklart att en robot som är tänkt att gå automatiskt i veckor försöker lösa märkliga situationer, som att den inte ändrar riktning trots att den försöker eller att den inte kommit till kantledning på 20 minuter. Jag får åtgärda alla fällor där roboten kan börja slira och har fått ta bort i stort sett alla hinder,

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 10 totalt)

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.